Täiesti uus Kia EV3 ja täiustatud EV6 debüteerivad Baltimaades novembris.
Värskendatud disaini, täiustatud tõhususe, veelgi paranenud ohutuse ja eesrindliku tehnoloogiaga EV6 eesmärk on jätkata võtmemudelina margi edu elektrisõidukite turul. EV3 on margi esimene spetsiaalne elektriline väikemaastur, mis asub Korea automarki esindama Euroopa suure nõudlusega turusegmendis.
Vastavalt eurooplaste vajadustele
EV3 on loodud Kia spetsiaalsele elektrisõidukite arhitektuurile (Electric-Global Modular Platform E-GMP) ning sõiduk on osa margi strateegiast tuua 2026. aastaks turule 11 elektrisõidukit. 2027. aastaks laieneb valik 15 mudelini ja aastaks 2035 on terve mudelivalik Euroopas täiselektriline.
Pärast ulatuslikke teste Euroopas kõikides sõidutingimustes võib öelda, et Kia EV3 saab võrdselt hästi hakkama nii maanteedel, linnatänavatel, käänulistel teedel kui ka pikkadel reisidel. Testimine hõlmas ka sõiduulatuse ja laadimise valideerimist, mille käigus osutus EV3 üheks tõhusamaks mudeliks elektrisõidukite turul.
EV3 kuni 605 kilomeetrine WLTP sõiduulatus kasvab kuni 773 kilomeetrini (81,4 kWh akuga versioon), kui sõidukit kasutatakse ainult linnasõidus. Vaid 0,263 õhutakistustegur aitab vähendada energiatarbimist ja suurendada sõiduulatust.
Sõiduulatust aitab kasvatada Driving Range Guide, ehk sõiduulatuse teejuht. See asub näidikuplokis ja kuvab maksimaalset ja minimaalset sõiduulatust, mida sõidustiilist olenevalt on võimalik saavutada, ning hinnangulist sõiduulatust, mis põhineb varasemal sõidutõhususel.
400 V kiirlaadimistehnoloogia võimaldab 58,3 kWh akuga EV3 laadida 10%-lt 80%-le 29 minutiga ja 81,4 kWh akuga versiooni 31 minutiga. Kuni 202 km sõiduulatust saab lisada vaid 15 minutiga. EV3 on piisavalt paindlik ja taskukohane, et olla majapidamises peamine auto.
Vehicle-to-Load (V2L) laadimise funktsioon võimaldab autol toita välisseadmeid. Iga EV3 on võimeline laadima kahesuunaliselt, sealhulgas sõidukist võrku, sõidukist koju ja sõidukist hoonesse. Funktsioon tehakse Euroopa turgudel järk-järgult saadavaks.
EV3 pardal on maailma esimene ülitõhus ja ülikompaktne õhuke HVAC-süsteem (küte, ventilatsioon ja kliimaseade), mis tagab sõitjateruumis mugavuse kõikides ilmastikutingimustes, viies mugavuse maksimumini ja vähendades energiatarbimist miinimumini ilma AER-i kahjustamata. Nutikalt mahutatud süsteem annab esiistmel sõitjatele tavapärase HVAC-süsteemiga võrreldes täiendavalt 6 cm jalaruumi. Neljanda põlvkonna ülitõhus soojusjuhtimissüsteem parandab soojuspumba jõudlust.
EV3 sõidudünaamika on välja töötatud ja häälestatud nii, et see vastaks Euroopa klientide kõrgetele ootustele sõidu, juhitavuse ja roolimise osas. Rool on samuti spetsiaalselt häälestatud Euroopa sõidutingimuste jaoks, keskendudes täpsusele ja lineaarsusele, võimaldades EV3-l hõlpsasti toime tulla kurvilistel linnalähiteedel, linnatänavatel ja maanteedel.
Sõiduki täiustatud juhiabisüsteemide komplekti, sealhulgas Highway Driving Assist 2, Smart Cruise Control 2 ja kokkupõrke vältimise süsteeme, on Euroopa teedel samuti põhjalikult testitud.
Tehnoloogia ja käepärasus
Avaras interjööris koosneb puhas, täis kuhjamata armatuurlaud kolmes osas panoraamekraanist: kaks 12,3-tollist puuteekraani ja kliimaseadme 5,3-tolline ekraan. 12,3-tolline tuuleklaasinäidik asetab kogu vajaliku teabe juhi vaateulatusse.
Sõitjateruumis on lõõgastusistmed, taibukad panipaigalahendused, lükandlauad, külluslik pea- ja jalaruum, nutikas meeleoluvalgustus ning loodusest inspireeritud värvid, mis parendavad juhtide ja reisijate heaolu. Istmetel on parema ventilatsiooni ja mugavuse tagamiseks võrgutaolised peatoed.
EV3 ühenduvust tagavad üle-õhu värskendused, saadaval on Kia Connect Store’i kaudu tellitavad funktsioonid ning digitaalvõtmega Digital Key 2.0 saavad kuni seitse klienti nutitelefoni abil sõiduki lahti lukustada ja käivitada. See on ka esimene Kia sõiduk, millel alates 2025. aastast on Kia AI assistent koos ChatGPT-ga, mis aitab parandada kliendi arusaamist, teadmisi ja naudingut sõidukist.
Lisaks on igal EV3-l Kia kümme materjalilahendust, nagu bioplast, taaskasutatud PET-kangad ja BTX-vaba värv. Osana pikaajalisest jätkusuutlikkuse strateegiast on Kia eesmärgiks, et 2030. aastaks oleks 20% Kia sõidukites kasutatavast plastist pärit ringlussevõetud allikatest.
Märkimisväärne edasiminek
Alates debüüdist 2021. aasta augustis on Kia EV6 populaarsust kogunud tänu kaasaegsele disainile ja eesrindlikule tehnoloogiale, saavutades kogu maailmas üle 210 000 ulatuva müüginumbri. Märkimisväärselt tegi EV6 ajalugu kui esimene Korea auto, mis võitis 2022. aastal Euroopa aasta auto tiitli.
Nüüd on oluliselt täiustatud EV6-l värskendatud väliskujundus, parem aku jõudlus ja laiem valik mugavusfunktsioone. Tänu neljanda põlvkonna akude suuremale energiatihedusele on kõigi versioonide võimsus kasvanud: standardsõiduulatusega versiooni puhul 58-lt kWh 63 kWh-ni ja pika tööulatusega versiooni puhul 77,4-lt kWh 84 kWh-ni.
Uue 84 kWh neljanda põlvkonna aku (8,5% suurem kui eelmise põlvkonna EV6 aku) toel on WLTP-standardi alusel pikenenud sõiduulatus kuni 582 km-ni ühe laadimisega. 800 V tehnoloogia ja 258 kW (+8% võrreldes eelmise EV6-ga – 239 kW) laadimisvõimsusega uut 84 kWh akut saab 10–80 protsendini laadida 18 minutiga ja kliendid saavad vaid 15 minutiga laadida piisavalt energiat kuni 343 km läbimiseks.
Kliendid võivad valida tagaveoga ja ühe mootoriga versiooni, mis toodab maksimaalselt 168 kW ja 350 Nm pöördemomenti, või otsustada nelikveoga ja kahe mootoriga konfiguratsiooni kasuks, mis toodab maksimaalselt 239,3 kW võimsust ja 605 Nm pöördemomenti.
Uuel autol on täiustatud vedrustusega amortisaatorid, et tagada parem stabiilsus ebatasasel pinnal. Kia on keskendunud ka mootorimüra vähendamisele, parandades tagumise mootori heliisolatsiooni, mis täiustab üldist viimistlust ja sõidukogemust.
Uuel EV6-l on ka tugevdatud kere tänu tugevamatele ja jämedamatele B-piilaritele. Auto on varustatud tervikliku 7-turvapadjaga turvasüsteemiga, sealhulgas eesmise keskse turvapadjaga, mis tagab juhi ja reisijate maksimaalse ohutuse.
EV6-s ootab ees ka värskelt viimistletud rool. Mugavuse suurendamiseks on keskkonsooli integreeritud sõrmejäljetuvastussüsteem, mis võimaldab kasutajatel käivitada auto ilma nutika võtmeta või digitaalvõtmeta, laadida oma juhiprofiili ja viia lõpule autentimine, et pääseda ligi teistele teenustele. Juhtmeta laadimispadi suudab nüüd laadida 15 W võimsusega.
Kia täiustas teabe- ja meelelahutussüsteemi ja uuendas OTA (Over-the-Air) üle-õhu tarkvara. Uus mudel sisaldab ka täiustatud funktsioone, nagu juhtmevaba Apple CarPlay ja Android Auto ühenduvus, Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) ja Kia HOD (Hands on Detection) roolitehnoloogia.
Allikas: Velocita via Buller Meedia | Pilt: Velocita