June 3, 2025
Lõõtsa 8, Tallinn, Eesti
Arvamuslood Buller Uudised Tehnika

Lexus avalikustas uue põlvkonna Lexus ES-i: suurem, vaiksem ja mugavam

Uus Lexus 350

Lexus tõi avalikkuse ette uue, 8. generatsiooni luksussedaani ES, mis pakub uuele põlvkonnale omast tehnoloogiat, ohutust ja mugavust. Valikus on nii iselaadiv hübriidversioon kui ka esimene täiselektriline ES, mis jõuavad turule 2026. aasta kevadel.

Äsja avalikustatud mudel kasutab uut Lexuse disainikontseptsiooni Clean Tech x Elegance, mis tähendab eelkäijatega võrreldes igatepidi suuremat autot. Seejuures säilitas sõiduk oma minimalistliku ja elegantse välimuse nii seest kui väljast. 

Clean Tech x Elegance disainikontseptsioon

ES on loodud uue Clean Tech x Elegance disainikontseptsiooni järgi. Selle välimus ühendab endas jõulise ja minimalistliku lähenemise, peegeldades Lexuse visiooni järgmise põlvkonna täiselektriliste sõidukite disainist.

Sõiduki mõõtmeid on väga hoolikalt välja arvestatud, et saavutada elegantne ja silmapaistev proportsioon, säilitades samal ajal mugava sisenemise ja väljumise. Rehvide paigutust on reguleeritud millimeetri täpsusega, et saavutada ideaalselt lai ja madal hoiak.

Eesmised tuled moodustavad topelt-L-kuju, millest saab uus Lexuse disainielement elektrifitseerimise ajastul. See ühendab sissepoole suunatud L-kujulised päevasõidutuled väljapoole suunatud L-kujuliste suunatuledega, rõhutades Lexuse brändi ning parandades samal ajal nähtavust ja funktsionaalsust.

Tagumiste tulede L-kuju annab kohe selgust, et tegemist on Lexusega. Ühtne valgusriba on sujuvalt integreeritud valgustatud LEXUS-logoga ning sisaldab nii tagatulesid kui piduritulesid, teised lambid on aga paigutatud äärtesse.

Mugavuse uus tase

Lexuse eesmärk oli kujundada salong, mis pakub erakordset mugavust, ületades salongivaikuse ja sõidumugavuse poolest ka oma eelkäija. 

Esiistmete disain pakub kaasahaaravamat sõiduelamust, aitab juhil säilitada mugava kehahoiaku ning reageerida paremini auto käitumisele. Lisaks toetab seljatugi õrnalt keha ja abaluude tugi vähendab sõitmisel lihaspingeid.

Suuremat tähelepanu pöörati ka müra vähendamisele, mistõttu on kasutusele võetud täiustatud uksetihendid ja kõrge helikindlusega klaasid esiustel. Salongis on heli jaotust hoolikalt kujundatud, et tagada loomulik ja ühtlaselt meeldiv helikogemus.

ES-i kvaliteetset sisemust toetab Lexuse uus peidetud lülitite tehnoloogia. Kui auto on välja lülitud, on lülitid armatuurlaua katte all peidus ja muutuvad taas nähtavaks auto käivitamisel. 

ES 300h iselaadiv hübriid

ES 300h on varustatud uuendatud iselaadiva hübriidtehnoloogiaga, mille 2,5-liitrine neljasilindriline ridamootor arendab maksimaalselt 201 DIN hj / 148 kW *. Saadaval on nii esi- kui ka nelikveolised versioonid. Lisaks on suurema võimsuse tagamiseks uuendatud hübriidakut.

Süsteem tagab jõulise kiirenduse ja hoolitseb samas kütusesäästlikkuse eest. Seejuures võimaldab jõuallikas senisest enam vähendada vibratsioone, mis omakorda loob vaiksema salongikeskkonna.

*Kõik andmed põhinevad ES prototüüpmudelil ja on esialgsed kuni tüübikinnituse saamiseni.

Täiselektrilised ES 350e and 500e

Peagi on saadaval kaks täiselektrilist ES mudelit: esiveoline ES 350e, mille võimsus on 224 DIN hj / 165 kW *, ning nelikveoline ES 500e, mille võimsus on 343 DIN hj / 252 kW *. Mõlemad mudelid kasutavad Lexuse tipptasemel elektrifitseerimistehnoloogiat, et rakendada maksimaalselt uue Lexuse globaalse K-arhitektuuriplatvormi potentsiaali. Selle osaks on ka uued eTeljed, mis ühendavad endas nii jõuallika juhtüksuse kui ka ülekandesüsteemi. Nende uus, kerge ja kompaktne disain aitab optimeerida nii salongi- kui ka pakiruumi. Suure mahutavusega aku on paigutatud põranda alla, mis aitab alandada auto raskuskeset.

Sõiduulatus- ja laadimisandmed on veel lõplikult kinnitamisel, kuid eeldatavalt ulatub sõiduulatus kuni 530 km-ni* (WLTP standardi järgi) ning kiirlaadimisel saab aku kuni 80%-ni laadida umbes 30 minutiga*.

ES 350e on varustatud 77 kWh liitiumioonakuga, mis võimaldab kiirendust 0–100 km/h 8,2 sekundiga*.

Nelikveoline ES 500e pakub veelgi paremat jõudlust koos 75 kWh akuga, mis võimaldab kiirendust 0–100 km/h vaid 5,7 sekundiga*.

ES 500e on varustatud Lexuse intelligentse täiselektrilise nelikveosüsteemiga DIRECT4. See süsteem reguleerib pidevalt veojõu jaotust kõigi nelja ratta vahel, lähtudes roolimisest ja teeoludest. Veojõu jaotus võib varieeruda vahemikus 100:0 kuni 0:100, tuginedes anduritele, mis jälgivad kiirendust, rataste pöörlemiskiirust ja roolinurka. Tulemuseks on stabiilne juhitavus ja kaasahaarav sõiduelamus.

*Kõik andmed põhinevad ES prototüüpmudelil ja on esialgsed kuni tüübikinnituse saamiseni.

Lexus ESi esialgsed tehnilised andmed

JõuallikasHEVBEV
MudelES 300h ES 350eES 500e
VeoskeemFWD & AWD FWDAWD
Mootor2.5-liitriline nelja-silindriline ridamootor 
KäigukasteCVT eAxleeAxle
Akumahtuvus (kWh)/ 76.9674.69
Võimsus (DIN hp/kW)201/148 224/165343/252
Kiirendus 0–100 km/h (sek)8.2 (FWD)8.0 (AWD) 8.25.7
Rehvi suurus235/55R19 235/55R19235/45R21
Laadimise aeg(150kW. 10-80%)/ Välistemperatuuril 25°C:u 30 minutit*1Välistemperatuuril 0°C:u 40 minutit*1Välistemperatuuril -10°C:u 60 minutit*1
Pikkus (mm)5,140 (+165)
Laius (mm)1,920 (+55)
Kõrgus (mm)1,555 (+110)1,560 (+115)
Teljevahe (mm)2,950 (+80)
Sõiduki kaal (kg)1,785-1,840 2,105-2,1852,205-2,285

( ) näitab võrdlust eelmise mudeliga
*1: Ligikaudne laadimisaeg alates laadimise hoiatuslambi süttimisest kuni umbes 80% laadimise tasemeni (SOC).
Tegelik laadimisaeg võib varieeruda sõltuvalt sellistest teguritest nagu ümbritsev temperatuur ja laadija tehnilised omadused.

Uus ES on ehitatud uuendatud disainiga Lexuse globaalsele K-arhitektuuriplatvormile, mis võimaldab kasutada nii iselaadivaid hübriid- kui ka täiselektrilisi jõuallikaid. Lisaks platvormile vaadati põhjalikult üle kogu sõiduki struktuur ja kohendamiste tulemusena suurenes auto üldpikkus eelmise mudeliga võrreldes 165 mm ning teljevahe 80 mm. Esirataste rööbe kasvas 64 mm ja tagarataste oma 82 mm. Selle tulemusena pikenes esi- ja tagaistmete vaheline kaugus 77 mm võrra, ulatudes 1 102 millimeetrini, mis loob avarama salongi. Kõrgemad istumisasendid muudavad ka autosse sisenemise ja väljumise lihtsamaks.

Digitaalne juhikoht uue LexusConnect multimeediasüsteemiga

ES ühendab sujuvalt 12,3-tollise näidikupaneeli koos esmakordselt turule jõudva 14-tollise LexusConnect multimeediaekraani ja Lexus Link+ rakendusega.

LexusConnect muudab sõitmise lihtsamaks ja mugavamaks: sellega kaasnevad selged kaardid koos Google’i huvipunktidega ja reaalajas teave (näiteks kiiruskaamerate asukohad). Täiselektriliste ES mudelite puhul näitab süsteem ka teekonnal olevaid laadimisjaamu ning uuendab soovitatud laadimiskohti vastavalt aku tasemele ja teeoludele kogu reisi vältel. Seejuures hoiavad üle õhu toimuvad tarkvarauuendused multimeediafunktsioonid alati ajakohasena.

Uue LexusConnect’i avalehe kontseptsioon

14-tolline multimeediaekraan on suurim, mida Lexus on kunagi oma mudelites kasutanud. Kasutusmugavuse suurendamiseks on loodud uus avalehe lahendus, mis kuvab juhile mitmesugust olulist teavet korraga ja selgelt.

Täiselektrilistes (BEV) mudelites on ekraanil spetsiaalne EV-vaade, kus juht saab näha selliseid andmeid nagu sõiduulatus ja reaalajas laadimisteave ning reguleerida ajastatud laadimise seadeid. Samuti saab ekraani kaudu kasutada uut aku eelsoojenduse funktsiooni, mis seab aku enne laadimist optimaalsele temperatuurile ja seeläbi lühendab laadimisaega. See on eriti kasulik külmemates ilmastikutingimustes.

Laadimislahendused Lexus Link+ rakendusega

Lexus pakub kahte põhilist laadimislahendust: Lexus Charging Network laadimiseks kodust eemal ning Lexus HomeCharge koduseks laadimiseks. Mõlemad on integreeritud Lexus Link+ rakendusega, et tagada täiselektriliste sõidukite omanikele sujuv ja mugav laadimiskogemus.

Lexus Charging Network võimaldab ligipääsu enam kui 870 000 laadimisjaamale üle Euroopa. Kasutajad saavad rakenduse või RFID-kaardi abil (Balti riikides veel arendamisel) vaadata jaamade saadavust, laadimiskiirust ja hindu ning avada laadimispunkte.

Rakenduse kaudu saab ka Lexus HomeCharge’i kasutades määrata laadimise algus- ja lõppaegu, et kasutada sõiduki laadimiseks soodsamat elektrihinda.

Täiustatud ohutusfunktsioonid

Uus ES on varustatud täiustatud Lexus Safety System + tehnoloogiatega, mis viivad Lexuse sammu lähemale eesmärgile vältida täielikult liiklusõnnetusi.

Kohanduv kiirusehoidik kasutab nüüd kaardipõhist teavet, et toetada aeglustamist peatusmärkide, ringristmike ja kiirteemaksu punktide eel. Kaardid aitavad ka vastavalt teeoludele kohandada kiirust kurvidesse sisenemisel. 

Lisaks on see esimene ES mudel, mis on varustatud juhi jälgimissüsteemiga. Rooliratta kohal paiknev kaamera jälgib pidevalt juhi seisundit ja kui süsteem tuvastab, et juht on väsinud või terviseprobleemide tõttu tähelepanu kaotanud, annab see heli ja valgusega hoiatusi. Uuendatud tehnoloogia võimaldab nüüd ära tunda ka telefoni kasutamist ja haigutamist.

Süsteem on ühendatud auto aktiivsete ohutussüsteemidega. See tähendab, et kui juht hoiatustele ei reageeri, suudab auto sujuvalt ja kontrollitult peatuda ning aktiveerida ohutuled.

Uue põlvkonna ES on ühtlasi esimene mudel, mis sisaldab Lexus Safety System + paketis sõiduraja vahetamise abisüsteemi (Lane Change Assist) ja eest risti lähenevate sõidukite hoiatussüsteemi (Front Cross Traffic Alert).

Allikas: PZU via Buller Meedia | Pilt: Shutterstock